Scroll to top

5 دلیل برای دواپسی نشدن


elyarxan - فوریه 17, 2024 - 0 comments

5 دلیل برای دواپسی نشدن

در این روزها، DevOps به یک موضوع داغ تبدیل شده است، اما واقعاً DevOps چیست؟ (آیا کسی میداند؟) و چه اهمیتی دارد؟ حالا به شما می‌گویم چرا DevOps اینقدر مورد توجه قرار گرفته است.

در حال حاضر، DevOps یک موضوع داغ است، اما واقعاً چیست و چه اهمیتی دارد؟ برخی معتقدند که DevOps بهترین چیزی است که از زمان ظهور Web2 رخ داده است، اما آیا واقعاً ارزش آن همه توجه را دارد؟

حالا به دلایلی که نباید دواپسی بشویم، نگاهی بیندازیم:

۱. DevOps چیست؟

چطور می‌توانید به سمت چیزی بروید که حتی نمی‌دانید واقعاً چیست؟ آیا یک روش مدیریتی است؟ چابکی؟ یک روش برای سازماندهی تیم؟ یک فرهنگ کاری؟ خیلی ها واقعاً نمی‌دانند، اما تظاهر می‌کنند که مزیت‌هایی نسبت به روش‌های مدیریت قدیمی‌تر توسعه نرم‌افزار را دارد. جدی می فرمایید؟!

2. صحبت با دپارتمان‌های دیگر اتلاف وقت است

من فرض می‌کنم که Dev به توسعه‌دهندگان اشاره دارد و Ops به عملیات. چرا این دو بخش اصلاً می‌خواهند کارهایشان را ترکیب کنند؟ نینجاهای کد ما اینجا نشستند. هر موقع جایی از پروژه ترکید، برقی وارد موضوع می‌شوند، مشکل را حل می‌کنند و می‌روند. آن‌ها نیازی ندارند که وقت خود را صرف فکر کردن به این کنند که نرم‌افزارشان بر روی چه سیستم عاملی اجرا خواهد شد یا چطور برنامه‌شان به صورت خودکار مقیاس‌پذیر باشد. این کار برای آن‌ها نیست و به نظر می‌رسد این کار مانند اتلاف وقت باشد.

3. انتشار سریعتر پروژه یعنی شکست زودتر

آیا می‌خواهید با هر فیچر کوچکی که به پروژه اضافه می‌کنید، یک نسخه جدید منتشر کنید؟ این دیوانگی نیست؟ چطور می‌توانید بدون برگزاری جلسات روزانه‌ی مشاوره‌ی تغییرات، نسخه جدید را منتشر کنید؟ ما وقت کافی برای این کار نداریم و به نظر می‌رسد با این تعداد انتشارها، احتمال شکست پروژه شما افزایش می‌یابد و باید بعد از آن جلسات عیب‌یابی و جلسات تفکر و پژوهش و جلسات آموزشی را افزایش دهیم تا مشکلات پیش‌آمده را حل کنیم. و در طول هفته ساعت کافی برای این تعداد جلسات نداریم!

4. Automate کردن همیشه بهترین راه حل نیست

مهندسان DevOps همیشه درباره اتوماسیون حرف می‌زنند. چه کسی از اتوماتیک شدن خوشش نمی‌آید؟ کسی که شغل دارد. چطور می‌توانید شغل خود را اتوماتیک کنید و بیکار شوید؟ اگر اتوماسیون یک روزی خراب شد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چطور یک سیستم می‌تواند دائماً بی‌نقص و اتوماتیک عمل کند؟ این چیزی شبیه به خیال پردازی است.

5. همه چیز اندازه گیری و مانیتور می شود.

معیارها در DevOps بسیار حائز اهمیت هستند. همه چیز در DevOps نظارت و به صورت نموداری نشان داده می‌شود. با این وجود چه اهمیتی دارد که در شبانه‌روز گذشته ۲۰۰۰ اسکن پورت به سرورهای ما وارد شد؟ یا چه اهمیتی دارد که سرور ما از نظر منابعی مانند CPU یا حافظه در آستانه انفجار است؟ آیا به خاطر این مسائل باید نصف شب به طور اتوماتیک ایمیل دریافت کنیم؟

جدا از شوخی، با DevOps می‌توانید در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید.

اگر متوجه شدید که با این نکات موافق هستید، زمان آن رسیده که نگاه خود را به توسعه نرم‌افزار تغییر دهید و با شیوه‌های نوین همسو شوید و نرم‌افزارهای بهتری را تولید کنید. هر چند که این مقاله به شوخی نوشته شده است، اما به مزایای کلیدی DevOps که می‌تواند برای سازمان شما به ارمغان بیاورد، اشاره می‌کند.

به اقتباس از pluralsight

چابک و پر انرژی باشید.

Related posts

Post a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.